Friday, August 17, 2007

Surfa en soffa!

Idag söker jag mest bostad i Stockholm, men det går minst sagt sisådär. Min största chans är en nog en låda under en bro som det ser ut nu. Roligare är att kolla in sidor som Couchsurfing.com, ett i raden av alla dessa communities kan man tro, men det är klart annorlunda. Idéen är att man, om man vill resa någonstans, kan skriva till personer i staden man ska besöka och be om att få sova på dens soffa, madrass eller vad som nu erbjuds. Jag har fortfarande kvar att prova det, men det verkar riktigt häftigt. Inte bara får man någonstans att sova mer eller mindre gratis, men man kan också få en guide till den nya staden man besöker och allmänt trevligt sällskap, samtidigt som man får chansen att hosta folk från hela världen i sin stad. Klart värt en koll.

Sedan är det väl bara att konstatera att jag är fortsatt värdelös på att tippa. Man United som jag såg som klar etta har bara två poäng på två matcher, samtidigt som lokalkonkurrenten Man City (som inte "tar många poäng de första tio omgångerna") har två raka segrar. Och "segstartade" Liverpool har hittills två bortasegrar på fem dagar...

Dagens* låt: Björk - Pagan Poetry

*(när helst denna rubrik återkommer betyder det väldigt sällan att det handlar om ny musik, utan mer en låt som passar dagens sinnesstämning eller bara är extra bra den dagen)

1 comment:

Anonymous said...

mycket intiresno, tack