Tuesday, January 8, 2008

Mer

Jag älskar årskrönikor, kollar alltid sportvärldens minst en gång. Jag orkar dock inte med en utförlig sådan för 07 utan konstaterar mest att det var mycket upp och ner hela året, ibland av självklara skäl, ibland av mer oförklarliga. Hursomhelst så ska 2lax8 bli bättre! Så är det bara, och det är jag som ska fixa det, ingen kommer göra det åt mig, även om jag vill ha hjälp såklart. Bland annat vill jag ha det som Maxi Jazz rappar om i I Want More, en av Faithless fantastiska låtar:

Nights out with no fights
Parties with no lights
Bare legs, no tights
Love at first sight
Real Jamaican rum
More gentle delerium
More of that hum that lie between bass and drum
I want more

More oneness, less categories,
Open hearts, no strategies.
Decisions based upon faith and not fear.
People who live right now and right here.
I want the wisdom that wise men revere.

I want more

Allt det och mer ska tillfalla mig och de jag älskar. 08 - se upp

1 comment:

Anonymous said...

Du bloggar åt helvete för lite.