Monday, January 28, 2008

Mot Alperna! del 1

Jepp. Jag, tillsammans med Ave och Larzo, har då äntligen ansökt om biljetter till sommarens stora begivenhet alla kategorier (jag räknar kallt med att Roskilde svämmar över och att Peking-OS blir en uppvisning i Kinesisk dopingkunskap).
Tanken är att vi ska se matcherna mot Grekland och Spanien i Salzburg respektive Innsbruck. Vet dock inte om jag är vidare hoppfull efter att imorse räknat ut att chansen att kunna lägga labbarna på en biljett är cirka 5 procent... Men, det känns konstigt nog som att vi kommer lyckas.

Känns också som att det kanske reder ut sig för vissa svenska landslagskuggar. Chippen verkar lånas ut till forna topplaget Deportivo La Coruna, samtidigt som Isaksson tar samma lösning till turkiska Galatassaray. Jag hoppas verkligen det löser sig för båda så att de får välbehövlig speltid fram till juni. Chippen behövs som en av svensk fotbolls få dribblers av bra klass, när han är som bäst kan han vara en avgörande faktor i viktiga matcher. Shaaban i all ära, men om han ska börja spela i Allsvenskans lunkiga tempo så ser jag klart hellre en Isak i matchform som förstamålis i EM.

Första stegen mot lederhosen-fest i Alperna är tagna. Hoppas på god fortsättning!

No comments: